EA schrapte singleplayer Star Wars: Battlefront vanwege The Force Awakens

Een van de grootste veranderingen die de reboot van Star Wars: Battlefront had ten opzichte van zijn voorgangers was dat de game totaal gericht was op multiplayer, en een campaign-modus ontbrak. Tijdens de investor day van EA heeft EA studios-baas Patrick Söderlund bekend gemaakt waarom dit het geval was: zodat de release van Battlefront precies samenviel met de premiére van Star Wars: The Force Awakens. 

"Een van de dingen waarop we kritiek kregen was het gebrek van een singleplayer-modus" zei Söderlund. "Het was een bewuste beslissing die we hadden gemaakt gezien de tijd voor het project en doordat we de release van de game samen moest vallen met de premiére van de film, zodat het de sterkste impact zou hebben". 

EA claimt zijn les geleerd te hebben, en heeft al aangekondigd dat de volgende Battlefront die volgend jaar uitkomt een singleplayer-modus zal bevatten. "Star Wars: Battlefront werd bekritiseerd vanwege het missen van diepte en wanneer we terugkijken waarom dat zo is, moeten we dat verbeteren in een volgend deel. Ik denk nog steeds dat het team een hele goede game heeft neergezet en de game heeft het goed gedaan door een ander publiek te bereiken dan normaal het geval is bij onze spellen. Vanaf dat perspectief gezien is het dus een succes Zijn we blij met de score van 75 op metacritic? Nee. Gaan we dit verbeteren in de toekomst? Absoluut."

Star Wars: Battlefront is verkrijgbaar voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Star Wars: Battlefront
EA schrapte singleplayer Star Wars: Battlefront vanwege The Force Awakens