Klachten over verkoopmethoden HelloFresh

Consumenten beklagen zich bij de Consumentenbond over onder meer opdringerige verkoopmanieren door personeel van maaltijdboxenleverancier HelloFresh. Die zouden volgens de klagers agressief, te jolig, respectloos en hardnekkig zijn. Ook zouden kortingskaarten onduidelijk zijn, meldt de Consumentenbond.

De maaltijdboxenleverenacier verstrekt cadeaukaarten bij kranten en tijdschriften en bij bestellingen via Bol.com en Zalando. "De kaart geeft een korting van 20 of 25 euro op een maaltijdbox. Op de achterkant van de kaart staat in zeer kleine lettertjes dat er een minimale afnameplicht is van twee boxen, maar er staat niet duidelijk op dat voor de tweede box de normale prijs geldt en wat die prijs dan is", aldus de Consumentenbond.

Een woordvoerster van de bond zegt dat de opdringerige verkoopmethoden zowel op straat als aan de deur worden gehanteerd. "Vooral de laatste weken zagen wij een piek aan klachten over HelloFresh binnenkomen."Daarin beklagen mensen zich ook over niet goed verwerkte opzeggingen. Consumenten die hebben opgezegd, blijven de boxen ontvangen, en ook automatisch betalen, terwijl ze al lang een opzegbevestiging hebben gehad.

 

Veel klachten over actieaanbod en agressieve wervingsmethode van HelloFresh. Ook worden opzeggingen niet goed verwerkt...

Geplaatst door Consumentenbond op dinsdag 2 februari 2016

Klachten over verkoopmethoden HelloFresh
Klachten over verkoopmethoden HelloFresh (Foto: ANP)