Adele wil geen merk zijn

Personal branding. Zangeres Adele wil er niets mee te maken hebben en ze wil al helemaal niet dat haar gezin ermee te maken krijgt. Dat vertelt ze aan Time.

'Ik hou niet van dat woord', zegt Adele als het gaat over termen als personal branding en merk, die in de muziekindustrie volop gebruikt worden voor de marketing van artiesten. 'Dan voel ik me alsof ik wasverzachter of een zak chips ben. Dat ben ik niet.'

Haar naam en faam mag al helemaal niet overslaan naar haar gezin: 'Als je aan mijn gezin komt ben ik een leeuwin. Vooral omdat mijn vriend niet beroemd is. Het is oneerlijk als iemand ongelimiteerde toegang wil tot mijn gezin. Zij horen niet bij het pakket.'

Adele hoopt dan ook dat haar zoon nooit zal pronken met zijn beroemde moeder. 'Als mijn kind besluit toch bekend te willen zijn omdat hij mijn kind is zal ik geïrriteerd zijn, maar ik zal hem niet tegenhouden. Maar het is mijn droom, niet die van hun.' 

Intussen doet ze dan ook haar best om haar gezinsleven af te sluiten van haar carrière. 'Ik ben me er erg bewust van dat ik een kind heb. Ik wil niet dat hij een van die verwende eikels wordt die verpest raken. Dat hij bij zijn chauffeur zeurt om schone kleren.' Haar tijd met haar gezin moet zo normaal mogelijk zijn: 'Het is zo normaal als ik het kan krijgen. Ik denk dat mensen er verbaasd over zullen zijn. Als ik niet in een fotoshoot zit breng ik tijd door met mijn vriend en baby.'

Adele wil geen merk zijn
Adele wil geen merk zijn (Foto: BuzzE)