KPN wint in tv-markt terrein op Ziggo

KPN heeft in het derde kwartaal zijn aandeel op de Nederlandse televisiemarkt vergroot ten koste van Ziggo. Vakblad Telecompaper meldde vrijdag dat het marktaandeel van het telecombedrijf uit Den Haag met 0,4 procentpunt toenam tot 28 procent, terwijl bij Ziggo een daling van 0,5 procentpunt werd gemeten tot 52,8 procent.

"Ziggo heeft moeite om de gelijkmatige daling van het marktaandeel van kabel te stoppen", aldus analist Kamiel Albrecht van Telecompaper. "Van het nieuwe Ziggo Sport-kanaal, dat exclusief voor tv-abonnees van het bedrijf is gelanceerd, verwachten we dat het kan helpen om de daling van het aantal klanten te vertragen. Misschien kan het zelfs leiden tot groei van het aantal digitale tv-klanten".

KPN heeft volgens de marktkenner gebruikgemaakt van de moeilijkheden die ontstonden na het samengaan van Ziggo en UPC eerder dit jaar.

KPN wint in tv-markt terrein op Ziggo
KPN wint in tv-markt terrein op Ziggo (Foto: ANP)