Kitase legt FF VII Remake nog eens uit

In een blogpost legt Yoshinori Kitase, maker van Final Fantasy VII en nu ook de remake uit waarom er gekozen is om het verhaal in meerdere delen uit te brengen.

Al heel lang vragen de fans om een remake van Final Fantasy VII, en vele jaren moest hij negatief antwoorden. Ook persoonlijk vroeg hij af of hij weer jarenlang een game ging maken die hij al gemaakt had. Ze wilden het PlayStation Experience-evenement gebruiken om de trailer te laten zien, maar ook om duidelijk te maken hoe groot de omvang van het project was.

Met Final Fantasy VII Remake willen ze de kans grijpen om meer te vertellen dan hetzelfde verhaaltje in een mooier jasje. Door het op te splitsen in meerdere games hebben ze meer tijd en mensen om het verhaal uit te diepen en ook de wereld zelf veel meer naar de gamers te brengen zonder de nieuwkomers af te schrikken. De grootste reden om het over meerdere delen te doen is om te zorgen dat het gevoel van een bevolkte wereld, zoals in het origineel, opgeroepen zou blijven worden. Om het in één game te stoppen is te lastig qua resources en tijd, want alle inwoners, gebouwen enzovoort moeten opnieuw ontworpen en getekend worden. Hadden ze gekozen om het toch in één keer aan te pakken, dan zou de wereld er een stuk kaler uitzien en dat wil niemand.

Verder wenst Yoshinori Kitase ons prettige feestdagen.