'Shenmue III op 1080p60 wordt lastig op PlayStation 4'

Japanse ontwikkelaar en voor velen gamelegende Yu Suzuki heeft aangegeven dat het waarschijnlijk te lastig is om in Shenmue III 60 frames per seconde te kunnen bieden bij een resolutie van 1080p. Dat zei Suzuki in een interview met DualShockers. Suzuki experimenteert momenteel met Unreal Engine 4, die vanwege het brede kleurenpallet bij uitstek geschikt zou zijn voor Shenmue III.

Abstracte kwailteiten van omgevingen, zoals de droge lucht van een woestijn, komen volgens Suzuki waarschijnlijk het beste tot leven met de Unreal Engine van Epic Games. Het is wat hem betreft wel 'te tricky' om voor 60 fps te kiezen, omwille van de hardware(beperkingen) van PlayStation 4. 

Shenmue III werd eerder dit jaar onthuld als Kickstarter-project en werd zoals verwacht gigantisch goed gesteund door Shenmue-fans over de hele wereld. Met een startkapitaal van een slordige 6,5 miljoen dollar is men de ontwikkelstudio ingedoken en denkt in 2017 eindelijk met het langverwachte vervolg en sluitende deel in de serie te kunnen komen, voor zowel PlayStation 4 als pc.