Rainbow Six: Siege halveert framerate voor terroristen

De beta voor Tom Clancy's Rainbow Six: Siege geeft meer duidelijkheid over wat we mogen verwachten. Digital Foundry is pixels gaan tellen en heeft framerates vergeleken. Alles draait op 60 frames per seconde, behalve Terrorist Hunt.

De tests hebben alleen de PlayStation 4 en de Xbox One-versie tegen elkaar afgezet. Sony’s console haalt 60 frames per seconde op full hd-resolutie (1080p). Microsofts creatie heeft braaf ook 60 frames per seconde, maar dan op een resolutie van 900p.

In de gamemode Terrorist Hunt geven beide consoles opeens slechts 30 frames per seconde weer. Dit is opvallend, omdat je Terrorist Hunt speelt in dezelfde omgevingen met dezelfde agenten. In een reactie laat Ubisoft weten dat dit komt doordat de AI (kunstmatige intelligentie) in Terrorist Hunt veel verder ontwikkeld is en complexere taken uitvoert. Digital Foundry geeft toe dat de AI bij Terrorist Hunt inderdaad slimmer is dan in een doorsnee FPS, maar het gemis aan frames doet wel erg veel pijn.

Wil je Tom Clancy's Rainbow Six: Siege vanaf 1 december gewoon strak spelen op constant 60 frames per seconde op je full HD scherm, dan moet je investeren in een vette grafische kaart voor je gaming pc. Daar draait alles in volle glorie en beter dan op enige console, als je ten minste bereid bent om een veelvoud uit te geven aan hardware.

Rainbow Six: Siege