Ziggo geeft gedupeerden geen vergoeding

De klanten van Ziggo die vorige week last hadden van een storing, krijgen geen financiële vergoeding. Het bedrijf vindt dat in deze situatie niet nodig, zei een woordvoerder woensdag.

Door een zogenoemde DDoS-aanval hadden veel abonnees van Ziggo vorige week dinsdag geen of nauwelijks internet. Een dag later was de internetprovider opnieuw slachtoffer van hackers. Van de 3,2 miljoen internetklanten van Ziggo had toen 60 procent last van de DDoS-aanval. De storing deed zich ook toen weer voor in het 'oude' Ziggogebied, voor de fusie met UPC.

"Het was een bijzondere situatie. We werden digitaal aangevallen en kregen via video's eisen. Er was dus sprake van chantage", aldus een woordvoerder. "We begrijpen dat de impact voor klanten groot is geweest. Maar een financiële vergoeding op basis van chantagepraktijken vinden we niet op z'n plaats."

Ziggo heeft aangifte gedaan. Het onderzoek van justitie loopt nog. Ziggo kreeg volgens de woordvoerder "relatief weinig claims"van klanten die last hadden van de storing.

Ziggo geeft gedupeerden geen vergoeding
Ziggo geeft gedupeerden geen vergoeding (Foto: ANP)