AH en Bijenkorf waarschuwen voor nepacties

Supermarktketen Albert Heijn en winkelbedrijf de Bijenkorf waarschuwen voor valse winacties die via Facebook, e-mail, sms of WhatsApp in omloop worden gebracht.

Bij de valse acties wordt vaak een waardebon van Albert Heijn aangeboden ter waarde van 100, 250 of 500 euro. In het geval van de Bijenkorf gaat het veelal om een cadeaubon van 500 euro. Volgens de bedrijven gaat om zogenoemde 'phishing-acties' bedoeld om persoonlijke gegevens te verzamelen. Daarbij wordt de namen en logo's van Albert Heijn en de Bijenkorf misbruikt.

Ze roepen klanten op goed te kijken naar de afzender van e-mails en bij acties via Facebook goed te controleren of de link naar de Facebookpagina klopt. Albert Heijn benadrukt dat het bij acties geen gebruik maakt van sms of WhatsApp, de Bijenkorf zegt geen sms-berichten te gebruiken voor winacties.

AH en Bijenkorf waarschuwen voor nepacties
AH en Bijenkorf waarschuwen voor nepacties (Foto: ANP)