V&D richt zich voortaan op dikkerds en moslims

Bij de V&D hebben ze een briljant plan bedacht om uit de financiële misère te komen: men gaat het assortiment aanpassen aan de klandizie. Per filiaal gaat gekeken worden wie de klanten zijn en waar behoefte aan is.

Voorbeeldje: de ramadan komt er weer aan in juni. Dus wat doet het noodlijdende concern? Die gooien sjaals en hoofddoekjes in de schappen. Want hongerige moslims zullen waarschijnlijk daar wel behoefte aan hebben. Tijdens het Suikerfeest zal La Place, de horecatak, ervoor zorgen dat er zoete hapjes te koop zijn.

Directeur Inkoop Lilian Vos legt uit: "We weten dat er veel allochtonen in de V&D in Den Haag komen, maar zij kopen nog weinig producten."

Ook aan de roomblanke Nederlanders is gedacht. Volgens de V&D wordt 'de Nederlander' dikker en dikker, reden voor het als ouderwets en saai bekend staande bedrijf om daar de kledinglijn op aan te passen. Grote mensen kopen nu eenmaal geen kindermaten voor zichzelf. Ontzettend slim van de V&D.

"We zien dat mensen steeds groter en zwaarder worden, daar hebben we tot nu toe niet goed op ingespeeld", aldus Vos.

Eerder al werd bekend dat het filiaal in Almere zich meer gaat richten op vrouwen van 35+. Die schijnen namelijk gek te zijn op eten en kleding. Dus wat doet het geniale concern? Die spelen daarop in. We kunnen concluderen dat het helemaal goed gaat komen met de V&D.

V&D kort salaris met terugwerkende kracht (Foto: ANP)