'V&D is saai en ouderwets'

Nederlandse consumenten hebben weinig vertrouwen in de toekomst van warenhuisketen V&D, dat door velen wordt bestempeld als ouderwets en saai. Uit onderzoek onder de ruim 17.000 leden van het opiniepanel van het tv-programma EenVandaag blijkt zaterdag dat ruim een kwart van de ondervraagden de toekomst van het warenhuis rooskleurig inziet.

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat de winkelketen geen focus heeft en dat de winkelformule weinig onderscheidend zou zijn. Ook vinden deelnemers de winkels rommelig van opzet en is er volgens hen te weinig personeel. Als positieve punten worden het vertrouwde karakter en restaurant La Place genoemd.

De geplaagde keten maakte vrijdag plannen bekend die de keten er weer bovenop moeten helpen. Zes op de tien ondervraagden zou het jammer vinden als de keten uit het straatbeeld zou verdwijnen.

Vroom en Dreesman, 1988
 Zonder onderzoek was het ook al wel duidelijk (CC: R. Croes)