Jay Z: grote bedrijven werken Tidal tegen

Jay Z vindt de kritiek op zijn nieuwe muziekstreamingdienst Tidal niet terecht. Op Twitter hekelt de rapper en producer de 'lastercampagne' waar Tidal volgens hem het doelwit van is.

'Het gaat prima met Tidal', weerspreekt Jay Z berichten dat de dienst dreigt te floppen. 'We hebben meer dan 770.000 abonnees en we zijn nog geen maand bezig. De iTunes Store is ook niet op één dag gebouwd. En Spotify heeft er negen jaar over gedaan om succesvol te worden. Wij mikken op de lange termijn. Geef ons alsjeblieft de kans om te groeien en beter te worden.'

Volgens de man van zangeres Beyoncé zijn er 'veel grote bedrijven die miljoenen uitgeven aan een lastercampagne' tegen Tidal. 'Wij zijn tegen niemand, wij zijn er voor de artiesten en de fans.' De 45-jarige Jay Z benadrukt verder dat de streamingdienst 75 procent van de inkomsten doorsluist naar 'alle artiesten, schrijvers en producers, niet alleen naar de sterren op het podium'.

Deze week meldden diverse media dat Tidal mogelijk op een mislukking uitdraait, mede omdat de groei van het aantal downloads van de iOS-app terugloopt. Jay Z, die samen met een groep andere celebs eigenaar is van het muziekplatform, lijkt niet van plan het bijltje erbij neer te gooien. 'Wij zijn ook maar mensen (zelfs Daft Punk, ha). We zijn niet perfect, maar wel vastberaden.'