Veel info over Final Fantasy XV

De regisseur van Final Fantasy XV, Hajime Tabata, heeft aardig wat informatie vrijgegeven over de jongste telg in de Final Fantasy-familie en de bijbehorende demo Episode Duscae.

  • Episode Duscae wordt nog steeds aangepast en getweakt.
  • De demo Episode Duscae kan niet gedeeld worden via Share Play. Je kan wel je gameplay-beelden delen via broadcast of gewoon uploaden
  • In de demo kun je alleen bepaalde extra functies van wapens gebruiken. Op basis van feedback van de fans wordt besloten hoe het vechtsysteem wordt uitgebreid en toegepast voor Final Fantasy XV.
  • Episode Duscae heeft geen pantser of accessoires. Final Fantasy XV krijgt dat wel.
  • In Final Fantasy XV kun je met de auto alleen over wegen rijden. Er zijn ook treinen, maar geen metro’s . Voor vervoer door de rimboe heb je Chocobo’s (grote vogels) en er komen meerdere alternatieven.

Chcobo

  • Het systeem om te verdedigen is lastig omdat je aangevallen kan worden vanuit elke hoek. Het blokkeren van aanvallen kost je mana. Verdedigen voor een lange tijd achter elkaar kost dus veel mana of veel eten. Als je bedreven bent, dan kun je met de juiste timing veel mana besparen.
  • Phantom Swords kunnen op een andere manier aanvallen blokken. Hierbij verbruik je geen mana.
  • In Episode Duscae kun je de knoppen niet aanpassen. Dat kan wel in Final Fantasy XV.
  • Final Fantasy XV wordt tegelijk getest in Tokyo, Londen en Los Angeles. Zo krijgt Tabata feedback uit verschillende streken en kan de game alleen maar beter worden voor iedereen.
  • In Episode Duscae kun je maximaal level 99 worden. Dat is zeker niet nodig om van de demo te kunnen genieten. Het maximale level dat je in Final Fantasy XV kunt halen staat nog niet vast.

Ignis

  • Het personage Ignis spreekt in de westerse uitgave Brits-Engels in tegenstelling tot de Amerikaanse accenten van de andere personen. Zo moet het duidelijk worden dat Ignis uit een ander deel van de wereld afkomstig is. Tabata vindt Ignis leuk, want hij is elitair en erg boeiend.
  • Het ontwikkelteam is hard bezig geweest om de angstgevoelens van de kerkers uit de eerste Final Fantasy-games te recreëren. Deze kerkers zitten dan ook bomvol met gevaarlijke angstaanjagende vijanden.
  • Wanneer je met je wapen je doel treft dan vertraagt de tijd om de klap te benadrukken.
  • Tabata is erg blij dat hij de Xbox One-versie kon tonen vandaag, omdat hij weet dat de Xbox erg populair is in het westen.

ping