Zwarte Piet van neplego mateloos populair

Speelgoedmerk BanBao kan de vraag naar Zwarte Piet-speelgoed niet meer aan. Dat schrijft het bedrijf in een persbericht. Met name de Zwarte Piet-sleutelhangers gaan als warme broodjes over de (online) toonbank.

BanBao, producent van neplego, plukt de vruchten van de discussie over Zwarte Piet. Waar sommige bedrijven bukken voor de zeurpieten, blijft BanBao figuurtjes van de olijke helper van Sinterklaas op de markt brengen. De populariteit van de sleutelhanger lijkt er volgens het bedrijf op te wijzen dat Zwarte Piet nog steeds een enorm populair figuur is.

In de aanloop naar Sinterklaas komt het merk met diverse acties. In samenwerking met een grote retailketen en een leverancier van huishoudelijke- en verzorgingsproducten zet het speelgoedmerk een loyaliteitsactie rondom Sinterklaas en Zwarte Piet op. Ook wordt er een grote winactie opgezet, samen met Bart Smit, V&D en Nickelodeon. De hoofdprijs van deze actie is een grote pakjesboot inclusief Sinterklaas en Zwarte Pieten.

BanBao is van oorsprong een Chinese fabrikant van neplego. Het speelgoed is in diverse speelgoedwinkels als Intertoys, Bart Smit of Bol.com verkrijgbaar. Het bedrijf geeft aan dat het voorbereid is op 'enige ophef die zou kunnen ontstaan door de vele promoties rondom Sinterklaas'.