Storing bij thuisbezorgd.nl

Thuisbezorgd.nl heeft zondagavond met een storing te kampen gehad. Bezoekers konden de site niet bereiken of verkeerden in onzekerheid of hun bestelling wel was doorgekomen, zo was af te leiden uit gemopper van hongerigen op Twitter. Volgens de site lag de oorzaak in een stroomstoring in het datacentrum in Amsterdam.

"Helaas kampen wij met een storing", zo meldde thuisbezorgd.nl rond etenstijd op Twitter. "Wij doen er alles aan om het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen."

Zondagavond is de drukste avond voor bezorgrestaurants, meldt directeur Jitse Groen in een verklaring. Het bedrijf schat dat meer dan honderdduizend maaltijden niet konden worden besteld. Ook klanten van buitenlandse zustersites, zoals pizza.be en liefservice.de, moesten op een houtje bijten.

Rond 20.15 uur was de site weer in de lucht. "We zijn weer online! Excuses allemaal!", klonk het even later op het Twitter-account van thuisbezorgd.nl. Het bedrijf wil zijn klanten korting aanbieden ter compensatie.