Trijntje wint prijs met 555-faal

Trijntje Oosterhuis heeft een prijs overgehouden aan haar onbezonnen bericht over giro 555. De zangeres, die beloofde voor elke like op Facebook een euro over te maken aan het goede doel, won de prijs voor slechtste bericht bij de eerste uitreiking van De Beste Social Media Awards.

De posting, die Oosterhuis zelf naïef noemde, levert de zangeres niet alleen een oorkonde op. Ook krijgt ze een workshop social media aangeboden. Oosterhuis kwam in november al snel terug op haar belofte, toen ze in no time meer dan tweehonderdduizend likes verzamelde. "Iedereen zal begrijpen dat ik geen twee ton kan storten", liet de zangeres destijds weten. "Maar ik zal gul geven." Giro 555 zamelde eind vorig jaar geld in voor de slachtoffers van een tyfoon op de Filipijnen.

Onder de andere prijswinnaars waren het Wereld Natuur Fonds, Transavia en Campina. KLM won zelfs twee keer. De Beste Social Media Awards worden uitgereikt aan merken en bedrijven die goed en creatief omgaan met social media. Ook volgend jaar worden de prijzen uitgedeeld.

Trijntjes 555-faal