Amerikanen eten minder cornflakes van Kellogg's

Kellogg's heeft 5,5 procent minder cornflakes en andere ontbijtgranen verkocht op de Amerikaanse thuismarkt. Dat had zijn weerslag op de omzet van het voedingsmiddelenbedrijf, die drie procent lager uitkwam op 3,7 miljard dollar (2,7 miljard euro). Door kostenbesparingen wist Kellogg's nog wel 406 miljoen euro winst te maken, tegen 311 miljoen een jaar eerder.

Consumenten in de Verenigde Staten laten de cornflakes van Kellogg's vaker in het schap staan. Ze grijpen liever naar alternatieven als Griekse yoghurt en sandwiches van fastfoodketens. Ook zijn er meer merken die cornflakes aanbieden, wat Kellogg's in de portemonnee voelt. In Europa verkocht Kellogg's juist 2,3 procent meer dan een jaar eerder.

Om de concurrentieslag te winnen produceert Kellogg's tegenwoordig een drinkbare variant van ontbijtgranen met melk, die door het gebruiksgemak de verkoopcijfers weer moet stimuleren.