Biermerk weigerde dronken personage Will Ferrell

De Amerikaanse bierbrouwer Miller wilde geen reclamespots maken met een dronken Ron Burgundy. Dat zegt Will Ferrell, die vanaf donderdag wederom te zien is als de groteske nieuwspresentator in de komedie Anchorman 2: The Legend Continues, tegen Novum Nieuws. De 46-jarige komiek had eigenlijk helemaal geen zin om reclamespots te maken.

"Ik kon als Ron reclame maken voor hamburgers, frisdrank, noem maar op", vertelt Ferrell, die naar eigen zeggen werd 'bedolven' onder de aanbiedingen om als zijn filmpersonage een commercial te doen. "Maar om te vermijden dat iedereen voor het verschijnen van de film Burgundy al zat was, heb ik ze afgewezen."

De filmmaatschappij was echter bang zo vijftien miljoen dollar aan promotie mis te lopen. "Dus heb ik gezegd dat ik het wel wilde doen, maar dan wel op mijn voorwaarden", zegt Ferrell.

Bij Miller liep dat al meteen spaak, onthult de acteur. "Ik stelde voor om Ron in hun commercial dronken te laten zijn. Toen riepen ze acuut dat ze dat dus niet wilden." Uiteindelijk ging Ferrell met automerk Dodge in zee, dat de omzet na zijn antispotjes prompt met zo'n zestig procent zag stijgen.


Biermerk weigerde dronken personage Will Ferrell (Foto: Novum)