Microsoft reageert op garantieproblemen Xbox One

De Xbox One is niet officieel te koop in Nederland, en dus is er geen officiële garantie vanuit Microsoft mogelijk. Dit lijkt heel logisch, maar een aantal geïmporteerde Xbox One-units werden de eerste maanden gewoon geholpen bij problemen, tot kort geleden.

In een reactie geeft Microsoft aan dat men de gamers met een defecte, geïmporteerde Xbox One wel willen helpen, maar het simpelweg niet mogelijk is vanwege een intern service probleem. Welk probleem dat precies is wordt niet duidelijk, maar de verwachting is dat eind april de problemen opgelost zijn. Misschien betekent deze bekentenis dat de Xbox One eind april in Nederland te koop is, maar dat laten we nog even in het midden.

"We zijn toegewijd om onze Xbox One klanten in de EU en EFTA gebieden te ondersteunen, echter hebben wij een intern service probleem geïdentificeerd dat invloed heeft op klanten die Xbox One consoles bezitten en een Xbox One reparatie nodig hebben. Er wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen, alleen zijn wij op dit moment niet in staat om Xbox One console reparaties te verwerken voor klanten buiten de 13 landen waar Xbox One officieel uit is. Wij verwachten dat dit klantenservice probleem eind april is opgelost. In de tussentijd kunnen klanten alsnog contact opnemen met hun Xbox Support team om enige problemen proberen op te lossen. Als een reparatie nodig is, kan het zo zijn dat wij de klant zullen moeten contacteren zodra het interne klantenservice probleem is opgelost."