Sonic Boom richt zich op het Westen

Sonic Boom wordt ontwikkeld met de Westerse markt in gedachten. Dit geeft Takashi Iizuka, supervisor van de ontwikkeling, aan in een interview met Polygon. 

Iizuka geeft aan dat de reden om Sonic Boom uit te besteden aan Big Red Button (Wii U versie) en Sanzaru Games (3DS versie) is om een compleet nieuwe tak van de Sonic franchise in het leven te roepen welke is gericht op de Westerse markt. Verder geeft hij aan dat de game hetzelfde publiek moet aanspreken als de nieuwe tv serie van Sonic: ''Our previous series, Sonic X, was made in Japan and influenced by Japanese anime; the main audience it was made for was in Japan, although it came to the West as well. So Sonic Boom is something made specifically for the Western audience. For the TV series to be successful, we pretty much had to make it for that audience, and the games tie into that strategy.''

Producer Stefan Frost gaat in op de natuur van de game. Zo zal niet alleen snelheid centraal staan, maar zal ook onder andere het verhaal prominenter aanwezig zijn dan in eerdere titels. ''Speed is an important aspect of it, but exploration, combat and the strong narrative of the storyline are very big aspects of the game, more so than I would say in the past.''

CEO van Big Red Button Bob Rafei gaat in op de co-op van Sonic Boom: "There's moments where you're funneled back to the main gameplay and we have to do that also for the necessity of cooperative play, where we didn't want to have the two characters venture off in two different directions." Rafei geeft verder aan dat de game voor alle fans toegankelijk moet zijn, maar genoeg uitdaging biedt voor mensen die meer willen: ''We want you to be able to finish the game but for fans who want more, you will have to find the additional, the secondary paths and all the hidden secrets.''

Sonic Boom komt in 2014 exclusief naar Nintendo 3DS en Nintendo Wii U. Hieronder is de aankondigingstrailer te bekijken.