Slechtste Slogan 2013 voor modezaak De Cock

'It's de Cock that makes the man' van modezaak Jan de Cock uit Tilburg heeft de verkiezing Slechtste Slogan van 2013 gewonnen. Dat is maandag bekendgemaakt in het programma Studio MAX Live.

Het bedrijf krijgt een Delftsblauw tegeltje met de eigen slogan. Dit moet volgens de initiatiefnemers van de prijs voorkomen dat De Cock in de toekomst nog eens met een slechte slagzin voor de dag komt.

Eigenaar Jan-Hein de Cock laat weten dat hij aan de 'ene kant heel blij is met de prijs' maar toch ook verrast was over de nominatie. "Daar ben ik heel eerlijk in, want het is helemaal geen slechte slogan. Wij krijgen er bijna uitsluitend positieve reacties op".

Het publiek kon tot zondag stemmen op twaalf slogans die door een jury waren geselecteerd. Onder de genomineerden waren 'Ei love you' van het Productschap Pluimvee en Eieren, 'Zonder Heem kunde nie' van Heemkunde Werkgroep Reusel, 'Want alleen uw hond weet waarom' van HondenVoeding Den Bosch, 'Peter van der Peet, voor al uw electriciteet' van Peter van der Peet en 'We do our business in your mouth' van Howard Family Dental.

De verkiezing werd dit jaar voor de tweede keer georganiseerd door de website Slechte Slogans. Vorig jaar was de winnaar 'De worst musical ever' van HEMA de Musical.