Miyamoto wees A Link Between Worlds af

De nieuwe Zelda-game A Link Between Worlds krijgt veel positieve kritieken, maar tijdens de ontwikkeling van de game was men achter de schermen er helemaal niet zo zeker van dat de game goed uit de verf zou komen. Shigeru Miyamoto zei zelfs "This sounds like an idea that's 20 years old."

Miyamoto, het creatieve brein achter de originele The Legend of Zelda, was dus absoluut niet onder de indruk toen hij de game voor het eerst zag, zo vertelt Hiromasa Shikata, director van de A Link Between Worlds.

"As soon as we started the presentation, I could clearly see Miyamoto-san's facial expression rapidly darkening. I thought, "This is bad,"" zo voegt assistant director en lead programmer Shiro Mouri toe. "At the end he said, "This sounds like an idea that's 20 years old," that was the killing blow. We were down on the floor."

"He had ripped it apart so badly that I was distraught. We decided to rethink it from the start, and one day when the three of us were having a meeting, I suddenly said, "What about having Link enter into walls?"" aldus Shikata. Achteraf bleek dit genoeg reden voor Miyamoto om verder te gaan met de ontwikkeling van de game.

A Link Between Worlds komt aankomende vrijdag exclusief uit voor Nintendo 3DS.