Super Meat Boy-maker speelt met Steam Controller

Super Meat Boy-bedenker Tommy Refenes mocht deze week zijn eigen kroost spelen met de inmiddels roemruchte Steam Controller. Tommy neemt voor veel fans een hoop zorgen weg: alle games die hij mocht spelen, spelen prima met de Steam Controller.

Tommy mocht tijdens zijn speelsessie naast zijn eigen game Super Meat Boy ook Spelunky spelen, en merkte op dat beide games uitstekend te spelen zijn. Zo is de latency van de controller ontzettend laag, en is het geen gemis dat de controller geen d-pad bevat. Met haptische feedback is het namelijk mogelijk om op het touchpad het d-pad te 'simuleren'. Op het moment dat je de 'knop' aanraakt. Daarnaast registreert de controller ook het verschil tussen aanraken en daadwerkelijk indrukken, waarmee je tezamen met de in te stellen haptische feedback het gevoel krijgt alsof je met een normaal d-pad zit te spelen.

Op eenzelfde manier werd het rechter touchpad ingezet om de A-, B-, X- en Y-knoppen van de Xbox 360-controller te emuleren, en volgens Tommy werkte het erg goed. Hij kon met de controller net zo goed spelen als met de Xbox 360-controller, al merkte hij wel op dat hij tot nu toe wel de voorkeur geeft aan die laatste. Daarbij moet wel de kanttekening geplaatst worden dat hij met een extreem vroeg prototype van de controller speelde, en dat gewenning ook een grote rol speelt.

De volledige blog van Tommy is te lezen op Gamasutra.