Indie-games gaan grote rol spelen op PS4

Mark Cerny, systeemarchitect van PlayStation 4, zegt dat de nieuwe console een geschikte zakelijke structuur zal hebben die indie-ontwikkeling zal ondersteunen. Hij verwacht dat de hoeveelheid indie-ontwikkelaars die voor PlayStation-platforms ontwikkelen snel zal groeien.

Tijdens een interview bij de Developconferentie in Brighton zei Cerny dat het ecosysteem van PS4 in een ideale positie is om deze groei te versnellen. "I see it that on PlayStation 4, [indie development] trends are going to accelerate. I think we now finally have the proper business structure to really support indie development. And the PlayStation 4 overall user experience is also set up very well for indie; you can share screenshots and videos of the games and elevate their visibility within the gaming community quite easily", aldus Mark Cerny.

Naast het feit dat hij systeemarchitect van PS4 is, was Cerny in het verleden verantwoordelijk voor het programmeren, ontwerpen en produceren van games zoals Marble Madness, Sonic The Hedgehog 2 en Crash Bandicoot. PlayStation 4 zal naar verwachting aan het einde van het jaar te koop zijn.