3,3 miljoen niet genoeg voor Tim Schafer

De 3,3 miljoen dollar die is ingezameld voor de productie van het avonturenspel Broken Age is niet voldoende. Het spel wordt nu in twee delen uitgegeven. Met de verkoop van het eerste deel wordt de verdere productie bekostigd. Dat heeft ontwikkelaar Tim Schafer bekendgemaakt in een open brief. Het spel is op z'n vroegst volgende zomer helemaal klaar.

Het eerste deel zou in januari volgend jaar beschikbaar moeten komen. Het slotstuk wordt dan als gratis update in de zomer beschikbaar gesteld. Oorspronkelijk stond het spel gepland voor in het najaar.

Vorig jaar haalde Schafer miljoenen binnen via crowdfundingwebsite kickstarter.com. De ontwikkelaar had oorspronkelijk vierhonderdduizend dollar in gedachten voor het project. "Toen het geld binnenkwam ben ik het spel groter gaan maken dan ik oorspronkelijk in gedachten had", schreef Schafer in een open brief.

Een deel van de mensen die gamestudio Double Fine en Schafer financieel hebben gesteund, hekelen de houding van de ontwikkelaar in een reactie op de open brief. Met de 3,3 miljoen dollar was hij namelijk ruim over zijn geraamde budget heen, hetgeen dus voldoende zou moeten zijn om de productie van het spel te bekostigen.