Meer uitleg over het ecosysteem in Reus

De Nederlandse ontwikkelaar Abbey Games heeft een nieuwe gameplayvideo vrijgegeven over Reus, waarin het ingaat op het ecosysteem van deze godgame.

In de video laat Abbey Games een stuk meer gameplay zien. In de vorige video liet de ontwikkelaar terraforming en het creëren van platen zien. Nu wordt er uitgelegd hoe je dit soort acties kunt gebruiken om een ecosysteem te creëren.

Het maken van ecosystemen is een van de belangrijkste gameplayelementen van Reus. Spelers gebruiken gedurende de game meer dan honderd stukjes natuur om ecosystemen naar hun eigen inzicht in te richten. De video laat ook zien hoe je steden helpt speciale bouwprojecten af te maken. Die projecten zijn belangrijke mijlpalen voor ontwikkelende beschavingen in Reus.

Halverwege april is er een gesloten bèta, daarvoor kun je je hier aanmelden. Nog voor de bèta geeft Abbey Games een eerste speelbare preview van Reus op het Nederlandse consulaat in San Francisco. Daar vindt tijdens de GDC, eind maart, het Nederlandse Indigo plaats.