Omzetgroei voor Ziggo

Kabelbedrijf Ziggo heeft vorig jaar vier procent meer omzet gedraaid, ondanks een forse daling van de inkomsten van telefoongebruik. De omzet kwam uit op 1,5 miljard euro. Dat maakte het beursgenoteerde bedrijf donderdag bekend.

De inkomsten in het vierde kwartaal stegen met 1,4 procent ten opzichte van een jaar eerder, ondanks dat de telefooninkomsten met negen procent daalden in dat kwartaal. De omzet in het laatste kwartaal kwam daarmee uit op 383 miljoen euro.

Ziggo stelt dat er in het vierde kwartaal 24 duizend nieuwe alles-in-een-klanten bijkwamen, een groei van tien procent in een jaar tijd. De helft van de Ziggo-klanten heeft nu een dergelijk abonnement.

De topman van het bedrijf Bernard Dijkhuizen meldt in een verklaring dat de cijfers in lijn zijn met de verwachtingen die het bedrijf had. Ziggo kondigde aan dat dit jaar meer wordt uitgegeven aan marketing en het ontwikkelen van nieuwe producten.

"De concurrentie neemt al sinds het tweede kwartaal van vorig jaar toe, daarom hebben we besloten investeringen in productontwikkeling naar voren te halen", stelt Dijkhuizen. De kapitaalsinvesteringen nemen daardoor dit jaar toe tot 320 tot 330 miljoen euro.

De kabelaar werd in maart vorig jaar naar de beurs gebracht. Daarmee haalde het bedrijf 804 miljoen euro op. Het aandeel opende op zijn eerste beursdag op 21,20 euro per aandeel. Woensdag sloot het aandeel op 22,90 euro. Ziggo wil 180 miljoen euro uitkeren aan dividend, 1,45 euro per aandeel.