Naam The Next Popstar mag niet

SBS en Talpa moeten een nieuwe naam gaan bedenken voor het programma 'The Next Popstar'. De rechtbank in Amsterdam heeft in een kort geding besloten dat een programma met die naam inbreuk op een merknaam zou zijn. Als tv-zender SBS en producent Talpa niet aan het besluit voldoen, kost dat ze 25.000 euro per dag. Die dwangsom kan oplopen tot maximaal een miljoen euro.

Het kort geding was aangespannen door het bedrijf Screentime, dat het concept Popstars heeft bedacht, ontwikkeld en geproduceerd. Dat programma is ook door onder andere SBS uitgezonden. De zender zou nu eenzelfde concept gaan maken onder de naam 'The Next Popstar'.

Een woordvoerster van SBS laat weten dat de productie van het nieuwe programma gewoon doorgaat, maar dan onder een andere naam. Die moet nog bedacht worden. Ook voor de kandidaten die zich via de website popstars.nl hadden aangemeld, wordt een oplossing gezocht. De website moet namelijk ook op zwart. De woordvoerster gaat ervan uit dat er een andere naam wordt gevonden voor het online platform.