'Koffiepads Senseo jarenlang bewust te slap'

De koffiepads van Senseo zijn jarenlang bewust slapper gemaakt door Sara Lee, de voormalig moedermaatschappij van Douwe Egberts. Dat zegt bestuursvoorzitter Michiel Herkemij van het koffie- en theebedrijf, dat sinds de zomer zelfstandig onder de naam DE Master Blenders 1753 opereert, zaterdag in de Volkskrant.

De hoeveelheid koffie was teruggebracht van 7,5 gram naar zeven gram om kosten te besparen. Volgens Herkemij typeert het voorval de verwaarlozing die DE onder het Amerikaanse Sara Lee ten deel viel. "Die koffie hebben wij er meteen weer bij gedaan", aldus Herkemij.

Sara Lee heeft DE verder uitgeknepen als een citroen, stelt Herkemij. Er was sprake van schromelijke verwaarlozing en van onderinvestering. "In 2001 is Senseo op de markt gebracht. Sindsdien is er geen klap meer gebeurd." Dat het bedrijf toch groeide was alleen te danken aan de verhoogde prijzen, zegt Herkemij.


'Koffiepads Senseo jarenlag bewust te slap' (Foto: Novum)