Google-bril voor het eerst op catwalk

De virtual reality-bril van Google is voor het eerst gesignaleerd op de catwalk. Onder de naam Glass by Google werd de bril als modeaccessoire gepresenteerd.

Diane Von Fürstenberg kreeg tijdens de New York Fashion week de primeur Glass by Google te presenteren. Tijdens de finale van haar show verscheen Von Fürstenberg met rode Glass op haar neus. Aan haar zijden liepen ook de ontwerper van haar collectie Yvan Mispelaere en mede-Google-oprichter Sergey Brin. Zij liepen met een blauwe variant van de bril. Ook andere modellen liepen tijdens de show met de bril op hun neus.

In de Google-bril zit een klein beeldscherm waarop allerlei informatie getoond kan worden. Ook kan de gebruiker van de bril filmen en foto's schieten. Deze kunnen direct via bijvoorbeeld Google+ worden gedeeld. De bril is nu nog in een testfase.

Google is al een tijd bezig met het onder de aandacht brengen van de bril. Tijdens de eigen presentatie van de bril sprongen werknemers van het bedrijf uit een vliegtuig. Hierbij moest een beeld worden gecreëerd van wat de bril kan. Eerder dook de bril al op in het straatbeeld toen werknemers de bril testten. Met de samenwerking met Von Fürstenberg moet de bril een hipper imago krijgen.