Dark Souls 'easy mode'-uitspraak verkeerd begrepen

Nadat enkele dagen geleden Hidetaka Miyazaki, de maker van Dark Souls, bekendmaakte dat een makkelijke modus voor de RPG niet uitgesloten is, heeft Namco vandaag op de uitspraak gereageerd. De Japanse uitgever ontkent ten stelligste dat er ooit sprake was van een makkelijke modus.

Volgens de originele vertaling zou de maker gehint hebben naar een 'easy mode', om in elk geval het idee achter moeilijke spellen duidelijk te maken. Namco heeft vandaag echter gezegd dat de uitspraak wegens een slechte vertaling volledig verkeerd geïnterpreteerd is, en gaat zelfs nog verder door te verkondigen dat Miyazaki nooit iets over een makkelijke modus gezegd zou hebben. Volgens de uitgever zou de correcte vertaling zijn: "I am thinking about how to make everyone complete the game while maintaining the current difficulty and carefully send all gamers the messages behind it." Dit, zegt Namco, was de ware betekenis van de uitspraak.
Metro, de site waarop het interview is verschenen, geeft toe dat de quote niet al te goed vertaald was maar dat de uitspraak op zich redelijk eenzijdig is.

Dark Souls is verschenen op Xbox 360, PlayStation 3 en pc.