Last Story-ontwerper: 'Wii U zal RPGs strategischer maken'

Takuya Matsumoto, hoofdontwikkelaar van Mistwalker, het bedrijf achter de Japanse RPG The Last Story, is wel te spreken over de Wii U. Volgens hem biedt het nieuwe apparaat kansen voor games - en voor (j)RPGs in het bijzonder.

"Ik denk dat de interface van de Wii U, net zoals andere tablets, erg geschikt is om te browsen en om informatie te rangschikken," aldus Matsumoto. Zijn uitspraak klinkt niet zo interessant in relatie tot games, maar de ontwikkelaar legt zijn standpunt verder uit met: "Eén voordeel is het gebruik van een touch screen, waarmee je rechtstreeks informatie kan manipuleren, bijvoorbeeld het opzoeken van de zwakke plek van een monster of als hulpmiddel om de condities van een slagveld te begrijpen."

Matsumoto draagt de Wii U in ieder geval een warm hart toe voor wat betreft de (Japanse) RPGs en strategiegames in het algemeen. "Deze nieuwe mogelijkheden bieden kansen voor een diepere duik in de JRPG-strategygames."