Weinig nieuwe gezichten in Super Smash Bros.

Fans van de aankomende vechtgame Super Smash Bros. voor Wii U en Nintendo 3DS hoeven niet op nieuwe personages te rekenen. In plaats daarvan wordt er geprobeerd om het vechtsysteem in de game te vernieuwen.

"Games met enorm veel speelbare personages hebben een bepaalde charme, maar het is lastig om elk personage unieke moves te geven en een goede balans te houden. We richten ons daarom niet op nieuwe personages, maar op het vinden van een frisse insteek", aldus Masahiro Sakurai, het creatieve brein achter de game, in gesprek met gametijdschrift Nintendo Power.

Nintendo heeft de hulp van Namco Bandai ingeschakeld om het vechtspel Super Smash Bros. te maken voor 3DS en Wii U. Sakurai werkt onder meer samen met mensen die hebben gewerkt aan vechtspellen als Tekken en Soulcalibur, de rollenspelreeks Tales en de actiereeks Mobile Suit Gundam.

Dat Super Smash Bros. in de maak is voor de twee spelcomputers van Nintendo is al ruim een jaar bekend. Sakurai heeft echter weinig tijd gehad om aan het spel te werken omdat hij tot begin dit jaar druk was met de actiegame Kid Icarus: Uprising voor 3DS.

Volgens de producer moeten fans nog wel een tijdje wachten. "Wij zijn nog maar net begonnen, maar de eerste prototypes zien er goed uit", liet Sakurai weten.