Namco werkt mee aan nieuwe Smash Bros.

Er zijn een flink aantal mensen van Namco die op dit moment meerwerken aan de nieuwe Super Smash Bros.-game voor 3DS en Wii U. Onder andere Tetuya Akatsuka (Gundam en Soul Calibur), Yoshito Higuchi (Tales of) en het hoofdteam van de Tekken-serie werken mee met Sakurai.

Sakurai, die eerder dit jaar Kid Icarus voor 3DS heeft gemaakt, heeft wel aangegeven dat het nog even duurt voordat de game ook daadwerkelijk in de winkels ligt. Ze zijn pas net begonnen en een creatief product als dit heeft zijn tijd nodig.

"It's my personal belief that the only time a creative product really resonates is in that first moment when it's actually in front of you. 

With that said, I've realised that if we keep the new Super Smash Bros. title's development structure secret, it'll only create more and more speculation, and I won't be able to develop the game with any freedom. That's why I've decided to announce this news right now, even though it's still very early on.

I would love to provide more information, but for now, I'm going to stay quiet until I have something solid to show you.

The project has just gotten started. Bear in mind that not only are we developing two titles simultaneously, but we announced the project before we even started actual development, so I'm afraid we will likely have to keep you waiting for quite a while. Please be patient.

"Currently, the prototype prepared by Namco Bandai Games and Namco Bandai Studio's special team looks pretty good, and it's working great. In order to take advantage of the fact that there will be versions for two different systems, and to maximise and offer fun new gameplay elements, the entire team is going to work hard together. Thank you."