Facebook wil richting AAA-games

Facebook begint zich steeds meer te richten op de grotere games en wil meer dan alleen de simpele, sociale games onderhouden. Volgens productmanager van Facebooks games, Matt Wyndowe, wil het bedrijf zich gaan richten op de 'core gamer'.

"Games zijn erg belangrijk voor ons bij Facebook," aldus Matt. "In 2010 hadden we nog niet eens een afdeling die zich bezighield met games en nu werken er al meer dan 40 mensen fulltime aan games. We leggen ons steeds meer toe op kwaliteit en minder op het traditionele 'mainstream' publiek."

Het grote voordeel van games op Facebook, volgens Matt Wyndowe, is dat het een open platform is. Iedereen kan er games voor maken en hoe beter je game is, hoe meer mensen het bereikt. Met maandelijks 845 miljoen gebruikers is de markt via Facebook erg groot.

Hij hoopt vooral dat meer ontwikkelaars games met 'AAA-achtige ervaring' gaan maken voor Facebook. "De beweging om games en gamecategorieën op Facebook te krijgen die daar oorspronkelijk niet te vinden waren, wordt enorm dit jaar."