Luminous Studio-engine is gemaakt voor RPG's

In een interview met de Famitsu vertelde Yoichi Wada, CEO van Square Enix, meer over de nieuwe Luminous Studio-engine. De engine is gemaakt voor action-RPG's en gewone RPG's. Square Enix moest voorheen telkens een bestaande engine aanpassen voordat ze deze konden gebruiken voor een RPG.

De Luminous Studio-engine wordt niet verkocht aan ontwikkelaars buiten Square Enix. Wel kan een externe studio gebruik maken van de engine als Square Enix een contract met ze tekent voor een project. Wada hoopt dat Square Enix de engine eind dit jaar al in gebruik neemt.

Wada wilde niet zeggen of er een nieuwe Final Fantasy wordt gemaakt met deze engine, maar legde de nadruk op nieuwe IP's. Hoewel de engine vooral is gemaakt voor RPG's is het ook mogelijk om games met veel actie, of juist games zonder actie te maken. Er is dus veel mogelijk met Luminous Studio.

Als laatste merkte Wadaop dat de engine uniek is omdat deze los van een game is ontwikkeld. De Source en Unreal Engine werden allebei samen met games ontwikkeld.

Hieronder staan twee foto's waarop de werking van de engine te zien is.

Luminous StudioLuminous Studio