Guild Wars 2 populairder dan ontwikkelaars hadden gedacht

Twee weken geleden had Guild Wars 2 zijn eerste grote bètaweekend. Iedereen die de game gepreordered had, kon de game alvast uitproberen. Helaas hadden de ontwikkelaars, ArenaNet, de populariteit van hun game enigszins onderschat.

Volgens de president van ArenaNet, Mike O'Brien, probeerden meer dan 100.000 mensen in te loggen voor de MMO. ArenaNet was niet berekend op deze aantallen. "Er waren veel meer preorders dan we verwacht hadden," vertelt O'Brien. "We hebben tijdelijk de preorders moeten stilleggen, maar dat was niet genoeg. Zelfs met 48 werelden hadden we niet genoeg server capaciteit." Volgens O'Brien heeft wel het merendeel van de spelers dat weekend kunnen spelen.

Als er dan toch iets fout moet gaan, is 'te veel mensen willen onze game spelen' een mooie reden om te hebben als ontwikkelaar. Morgen, 14 mei, houdt ArenaNet een stresstest met de Guild Wars 2-klanten om te kijken of de capaciteitsproblemen verholpen zijn.

Guild Wars 2 komt later dit jaar uit voor pc.