Brink-verkopen zijn zeker niet slecht

Vorig jaar bracht Splash Damage een nieuwe game uit genaamd Brink. Een game die het FPS-element combineerde met parkourachtige bewegingen. Helaas voor Splash scoorde de game niet zo'n hoge ogen, de review bij FOK!games kreeg een magere 5. Toch zijn de verkopen niet slecht, aldus CEO Paul Wedgewood.

De totale verkopen staan op dit moment op 2,5 miljoen verkopen. Omgerekend naar omzet, betekent dit dat de game tussen de 120 en 140 miljoen dollar oplevert. Splash Damage kreeg daar natuurlijk niet alles van, gezien het feit dat er nog een publisher en dergelijke omheen zitten die ook een deel van de winst innemen.

"With Splash Damage, we finished Brink, and it's estimated to have sold more than 2.5 million units worldwide, which at retail would mean that it's generated around $120-140 million in revenue. But of course, as an independent video game developer, we don't earn that kind of revenue, as we're not the publisher of the title... but we could see there was the potential to serve our fans content directly, and while we don't want to take anything away from what Splash Damage does, we wanted a vehicle that we can dedicate exclusively to that pursuit."