Raymond: "Games moeten volwassen worden"

Jade Raymond, de studiobaas van Ubisoft Toronto, wil graag dat games volwassen worden. Volgens haar kunnen games best een diepere betekenis hebben of belangrijke onderwerpen aansnijden en toch goed verkopen. Dat zei Raymond tegen het tijdschrift Computer and Videogames.

"We hebben echt niet de equivalent van een Michael Bay-film nodig om vier miljoen spellen te verkopen", meent de studiobaas van Ubisoft Toronto. Raymond, moeder van twee, denkt dat de mogelijkheden verhalen te vertellen met games veel verder kan gaan dan dat tot nu toe is gebeurd. Toch denkt ze niet dat het gemakkelijk is 'nieuwe recepten' te verzinnen.

Raymond wil nog weinig kwijt over het nieuwste spel van Ubisoft Toronto, het zesde deel in de Splinter Cell-reeks. Het enige dat zij heeft laten weten is dat het karakter van Sam Fisher uitgediept wordt in het verhaal van de game.

Fisher was ooit een geheimagent van overheidsorganisatie Third Echelon. In het laatste spel, Splinter Cell: Conviction, keerde hij zich tegen zijn werkgever om de waarheid rond de dood van zijn dochter boven water te krijgen.