Framerateproblemen bij Mass Effect 3 op PS3

Mass Effect 3 heeft framerate-problemen op PlayStation 3, volgens een onderzoek gedaan door Eurogamer.net. De eerder uitgebrachte demo van de game had een opmerkelijke vertraging op bepaalde punten, een probleem dat blijft bestaan in het volledige spel, volgens het onderzoek.

De PlayStation 3-versie heeft moeite om een soepele dertig frames per seconde te houden tijdens een aantal cutscenes met meerdere personages en transparante effecten. Bij het verkennen van de omgeving zie je het spel vertragen met maar liefst een derde tot twintig frames per seconde voor de "gewone stukken".

Terwijl de Xbox 360-versie hapert in vergelijkbare gebieden, is het nooit zo veel met slechts een enkele hapering. "Echter, met retail-code van de nieuwe game die nu beschikbaar is, kunnen we bevestigen dat die prestaties op de PS3 zeer vergelijkbaar zijn, zo niet identiek aan die van het stotteren demo-code", aldus het rapport.

"Rekeninghoudend met dat de dagen waarin grote verschillen tussen de PS3- en Xbox 360-games grotendeels een zaak van het verleden is, is dit duidelijk een teleurstelling - niet alleen op visueel vlak, maar ook in termen van gameplay omdat de frameratedalingen invloed hebben op controller respons tijdens shoot-outs tot op zekere hoogte". Bekijk de video met de verschillen hier.

Het is niet de eerste keer dat de PlayStation 3 te kampen heeft met framerateproblemen. Skyrim op PS3 had ook grote problemen.