Jaffe vindt dat gamers waar voor hun geld moeten krijgen

Eat Sleep Play-baas David Jaffe heeft de gamesindustrie gewaarschuwd dat zij de klachten over de prijzen van videogames niet te licht moeten opvatten. Volgens de maker van God of War is de tweedehandsmarkt een gevolg van het ongenoegen dat gamers krijgen over hoeveel hun hobby kost.

"De consument heeft het gevoel dat spellen te duur zijn en zij moeten zich niet druk hoeven te maken over het apparaat dat erachter zit", zegt Jaffe in een interview met GameInformer.

"Zij moeten het gevoel hebben dat zij waar voor hun geld krijgen. Zij moeten het idee krijgen dat zij gerespecteerd worden door de makers en dat zij veel meer vermaakt worden dan waar zij voor betalen."

Volgens Jaffe gaat digitale distributie de markt uiteindelijk wel weer stabiliseren, maar tot die tijd moet de industrie de consument tevreden zien te houden.

"Ik denk dat er een hoop trekken, duwen en veranderen voor nodig is om iets te vinden dat als eerlijk en respectvol wordt ervaren. Ik denk dat het belangrijkste is dat we, ongeacht wat Sony of Microsoft doet, luisteren naar wat de consument zegt", zegt Jaffe. "De consument zegt in de basis dat zij cynisch zijn, dat zij denken dat de gamesindustrie hebberig is en dat zij het idee hebben dat zij geen waar voor hun geld krijgen."

Hoewel de ontwikkelaar toegeeft dat sommige consumenten nooit tevreden zullen zijn, geeft hij aan dat hij vindt dat de industrie op dit moment de gevoelens van ontevredenheid te weinig geloofwaardigheid geeft.

"Ik geloof echt dat we naar sommige van de klagende consumenten moeten luisteren. We lopen een gevaar als we dat deel van de conversatie negeren. We kunnen het oneens zijn met hun oplossing terwijl we nog steeds de emotionele kant omarmen, dat zij het gevoel hebben dat zij te vaak aan het kortste eind trekken terwijl dit feitelijk nooit zo zou moeten zijn."