Nieuwe mogelijkheden in Guild Wars 2

Ontwikkelaar ArenaNet heeft in een development blog aangegeven dat het aantal mogelijkheden wat je tot je beschikking hebt om een personage in Guild Wars 2 te ontwikkelen flink is uitgebreid. In totaal zijn dertien attributes en 40 traits toegevoegd aan het systeem.

Oorspronkelijk zou Guild Wars 2 net als zijn voorganger vier attributes bevatten, maar volgens designer Jon Peters was dat niet genoeg.

“Two of our four primary attributes – toughness and power – were serving double duty. Toughness improved heals, while power improved damage done by conditions. This essentially left us with two offensive styles: do more damage, or get more critical hits and react to their effects. That wasn’t quite good enough,” zo schreef hij. “We wanted there to be at least four offensive play styles as well as more diversity of builds overall, so we added several new player attributes to mix things up.”

In totaal zijn er drie offensieve, twee ondersteunende en acht profession-specifieke attributes bijgekomen. De nieuwe attributes verschillen wel iets van de vier basisattributes. De laatsten stijgen met het levellen, maar de nieuwe attributes stijgen onder invloed van items en bij het kiezen van specifieke traits. De nieuwe traits zijn verdeeld over de acht professions: elke profession heeft vijf specifieke traits waarin je maximaal 30 punten kunt stoppen. In totaal zal je zo'n 70 punten te verdelen hebben over de traits.

Guild Wars 2 verkeert momenteel in de beta-fase, en wordt later dit jaar verwacht voor pc.

guild wars 2 traits