Waarom Sony Demon's Souls niet buiten Japan uitbracht

Sony had niet verwacht dat Demon's Souls de grote hit zou worden die het geworden is. Hierdoor besloten zij om het spel niet in Amerika uit te brengen, iets wat uitgever Atlus uiteindelijk wel deed. Gezien het succes van de game heeft Sony er nu wel enigszins spijt van dat zij die stap niet durfden te nemen.

Senior vice president van Sony Shuhei Yoshida legt in een interview met Game Informer uit waarom zij besloten Demon's Souls niet naar Amerika te brengen na het spelen van een eerdere versie van het spel. "What happened with Demon's Souls was until very late in the game's development, we were not able to play the game through. There were framerate issues and the network was not up and running. We underestimated the quality of the game and to be honest, the media in Japan did the same."

Maar zelfs na een paar uur de uiteindelijke versie gespeeld te hebben, zag Yoshida niet de waarde van het spel in. "For my personal experience with Demon's Souls, when it was close to final I spent close to two hours playing it and after two hours I was still standing at the beginning at the game. I said, 'This is crap. This is an unbelievably bad game.' So I put it aside." Yoshida geeft toe dat Sony vanuit uitgeversoogpunt een steek hebben laten vallen wat betreft Demon's Souls, omdat zij de game niet goed op waarde hebben kunnen schatten.

demon's souls