Netwerkstoring ING opgelost

De storing bij ING is dinsdag aan het einde van de middag opgelost. Klanten konden een groot deel van de dag hun spaarrekening niet bekijken en ook geen overschrijvingen doen van en naar spaarrekeningen. Het ging om een netwerkprobleem, laat een woordvoerder van de bank weten.

Het is de zoveelste storing bij de ING in korte tijd. Twee weken geleden kampte de bank zelfs vier dagen achtereen met storingen. Die werden veroorzaakt door een fout in de database.

Er is geen verband tussen de storingen van dinsdag en die van vorige maand. De ING gaat de incidenten grondig onderzoeken, belooft de voorlichter. "Je wilt de klanten een foutloze dienstverlening aanbieden. Het is teleurstellend als dat niet lukt. We gaan bekijken hoe we hier van kunnen leren."

De Consumentenbond vraagt de bank om opheldering en wil weten wat ING gaat doen om dergelijke storingen in de toekomst te voorkomen. De bond wil dat er bij grote storingen een back-upsysteem komt waar klanten op kunnen terugvallen.