Bethesda haalt statement Skyrim onderuit

Eerder deze week meldde Obsidian medewerker Josh Sawyer dat hij wist waarom de huidige PlayStation 3-versie van Bethesda's Skyrim te kampen heeft met problemen. Vandaag laat Bethesda's vice-president Pete Hines weten dat de uitspraken van Sawyer niet de juiste situatie weergeven.

Sawyer herleidde de huidige problemen terug naar vergelijkbare problemen tijdens de ontwikkeling van Fallout 3: New Vegas. Aangezien een vergelijkbare engine gebruikt wordt voor Skyrim was de link snel gelegd. Hines weet nu te vertellen dat ze deze problemen al lang gefixed hadden. Op twitter vertelt hij het volgende:

"Josh Sawyer did not work on Skyrim nor this engine and his comments don't reflect how the current tech works."

Later voegde hij daar aan toe:

"No, it isn't true. He brings up issues we solved long ago."

Bethesda lijkt overigens wel te weten waar de problemen door veroorzaakt worden. PlayStation 3-gebruikers moeten overigens nog even wachten voordat ze fatsoenlijk aan de slag kunnen, want de fix staat voorlopig nog niet online.