PS3 richt zich op jonger publiek

Jim Ryan, de CEO van Sony Computer Entertainment in Europa, heeft aangegeven dat het bedrijf zich gaat richten op de familie als het om de PlayStation 3 gaat. Hij benadrukte dat "de coregamer absoluut niet zal worden verwaarloosd."

Hij vertelde aan het Official PlayStation Magazine van Groot-Brittannië: "Als je terugkijkt naar de geschiedenis van PlayStation 1 en PlayStation 2 deden we de meeste zaken op beide platformen toen de consoles onder de 129 pond kostten. Nu zijn we een paar maanden geleden to 199 pond gedaald in het Verenigd Koninkrijk, dus je ziet dat er nog een hoop potentie is om nog meer PlayStation 3's te verkopen."

De focus op de jongere markten lijkt gekoppeld aan de levenscyclus en de prijsdalingen van de vorige PlayStation-consoles. "Ik denk dat je zult zien dat we de console meer de richting van een iets jongere doelgroep gaan sturen. Meer familie-markt. De coregamer zal absoluut niet worden verwaarloosd. Er komen nog genoeg leuke dingen voor de coregamer, maar in onze eigen studio's en third party gebeuren ondertussen een aantal heel interessante dingen op een aantal gebieden die ons in staat zouden stellen een markt aan te boren die we behoorlijk succesvol geopend hebben op zowel de PS1 en PS2 maar zijn nog niet op de PS3."

PlayStation 3 Slim