Ubisoft: 'Nieuwe IP via downloadkanaal minder riskant'

Ubisofts digital publishing manager EMEA Thomas Paincon heeft gezegd dat het lanceren van een nieuwe IP minder riskant is als dat via een downloadkanaal gebeurt.

Paincon zegt dat wanneer een nieuw spel niet legio fans of een Metacritic-score van boven de negentig heeft, het te riskant is om een nieuwe project te lanceren.

There is less risk releasing a new game digitally. Look at From Dust, we sold half a million units on XBLA and PSN. Why? Because the prices were lower, but also because it was a new experience and people using digital platforms are more willing to test a new IP.

Daarnaast zegt Paincon dat het gewoonweg veel strategischer is om met downloadtitels aan te komen aan het begin van het jaar of in de zomer, in elk geval voordat de blockbuster boxed games in de winkels liggen,

“It’s harder to compete for gamers’ money when there are lots of new triple-A games out. Microsoft’s Summer of Arcade Xbox Live promotion is a good new market that people are getting used to.And now digital is a great business for retailers as online games are part of the revenue stream for them.” 

Op dit moment werkt Ubisoft aan tien downloadable games, waaronder Shoot Many Robots, Babel Rising en I Am Alive.