Ubisoft is een 'creativity-loving evil empire'

Ubisoft Montreals creative director Jason VandenBerghe heeft zich uitgelaten over het bedrijf waar hij werkt: Ubisoft. Hij noemt het een bedrijf dat van creativiteit houdt, dat tegelijkertijd een slecht imperium is.

“I’ve been around the industry and I’ve haven’t found a company that loves the idea of new ideas, new content, new franchises, new games more than Ubisoft", zegt VandenBerghe. "It’s really at the heart of everything we do. Sometimes, when you look at these big groups from the outside, it looks like, ‘Oh, there’s just this big monolith-planning evil empire thing,’ right? And I can tell you on the inside, yeah it’s the evil empire, but at the same time, this particular empire loves creativity."

Ondertussen komt het vierde deel in de Assassin's Creed-serie deze week uit, werkt Ubisoft aan een nieuwe Ghost Recon of twee en krijgen ook de witte k'nijntjes die ledematenloze Rayman lastigvielen geen rust. Oh, en Rayman krijgt ook eind november een nieuw deel op z'n naam, Rayman Origins. Toen die games net uitwaren, waren het natuurlijk wel toffe nieuwe IP's.