Dead or Alive 5 'pusht' het genre in de volgende generatie

De grote baas bij Team Ninja, Yosuke Hayashi beweert dat Dead or Alive 5 de volledige kracht van de huidige generatie consoles benut, iets dat volgens hem de ‘simplistische’ vechtspellen van deze generatie nog niet hebben gedaan.

Dead or Alive 4 is inmiddels alweer zes jaar oud. De afgelopen jaren hebben ze bij Team Ninja goed nagedacht over wat ze verder kunnen doen met de serie. Volgens Hayashi zijn veel fighting games simplistisch en gewoon pick up and play. Hij en zijn team wilde echter een nieuwe dimensie toevoegen aan het fighting-genre. “Wij willen door ontwikkelen en iets maken dat echt de volledige mogelijkheden van de huidige generatie gebruikt.”, zo vertelt Hayashi.

“Hoe zou een vechtspel eruit zien als je de basis neemt en dit helemaal toespitst op de power van de PlayStation 3 en Xbox 360. Dat is wat wij wilde doen, iets maken dat je niet naar een handheld kunt porten, een spel maken dat alleen mogelijk is op deze consoles.” De industrie is veel veranderd sinds Dead or Alive 4 en weer dezelfde weg inslaan zou volgens Hayashi geen voldoening geven. “We willen met Dead or Alive 5 het genre echt naar de volgende generatie pushen.”

Er is nog geen releasedatum bekend voor Dead or Alive 5, wat Team Ninja precies heeft bedacht om het genre naar een volgend niveau te tillen is ook nog niet duidelijk. We wachten dus met spanning af.