Chocoladekruidnoot steeds populairder

De omzet van chocoladekruidnoten komt voor het eerst in de buurt van de omzet van gewone kruidnoten. Kruidnootfabrikant Van Delft spreekt donderdag van een nek-aan-nekrace.

De duurdere chocoladekruidnoot wint volgens de marktleider terrein doordat mensen vaker thuis willen genieten van luxeproducten. Ook het feit dat er steeds meer soorten luxe kruidnoten zijn resulteert in meer omzet.

Nederlanders eten al jaren steeds meer kruidnoten. Vorig jaar werden meer dan 3,1 miljard peper- en kruidnoten gegeten, een stijging van 8,4 procent. Dat zijn er 185 per Nederlander.

De consumptie van het aantal chocoladekruidnoten steeg vorig jaar met 36 procent ten opzichte van een jaar eerder naar 373 miljoen stuks. Voor dit jaar verwacht Van Delft een verdere stijging naar vijfhonderd miljoen.


Chocoladekruidnoot steeds populairder (Foto: Novum)